Niezgodne z prawem klauzule umowne w umowach T-Mobile czyli brak realnych działań UOKIK w Polsce

Niezgodne z prawem klauzule umowne w umowach T-Mobile czyli brak realnych działań UOKIK w Polsce

Niezgodne z prawem klauzule umowne, w umowach T-Mobile..

To bardzo ważna kwestia.

W materiałach informacyjnych, w reklamach a także w umowach firma T-Mobile [przed wejściem technologii 5 G i obecnie], posługuje się ładnym miło brzmiącym zwrotem „prędkość do 20 MB/s” sugerujących wysoką jakość usług. Dotyczy to usług internetu bezprzewodowego. Wysoka prędkość reklamowana przez T-Mobile, jest jedynie informacją reklamową czyli nieprawdziwą. Chodzi o wprowadzenie klientów w błąd w celu następnie wykorzystania tego błędu. Czyli podręcznikowy przykład oszustwa. Jest to też wprowadzanie do materiałów reklamowych, do materiałów informacyjnych i do umów – klauzul niedozwolonych.

 

Co to znaczy ten zwrot „prędkość do 20 MB/s” i jakie ma w efekcie znaczenie dla każdego klienta (konsumenta) ???

20 MB/s to dość duża prędkość. Każdy klient (konsument), byłby z pewnością zadowolony z takiej prędkości i byłby z pewnością zadowolony z takiej usługi. Fraza – zapis w umowach, zapis w materiałach informacyjnych, zapis w materiałach reklamowych – nie brzmi „prędkość 20 MB/s”. Brzmi podobnie a znaczy zupełnie coś innego i znaczy zupełnie coś odmiennego, niż myśli każdy klient (konsument).

Klient(konsument) zawierając umowę sugeruje się zapisem umowy „prędkość do 20 MB/s” licząc na dużą prędkość łącza internetowego (bezprzewodowego) i wierząc, że firma telekomunikacyjna taką prędkość czyli 20 MB/s będzie realizować.

 

Klient (konsument), jednak nie zdaje sobie sprawy, że fraza „prędkość do 20 MB/s” i fraza „prędkość 20 MB/s” to zupełnie inne frazy.

Fraza „prędkość do 20 MB/s” określa nie prędkość łącza a zakres prędkości łącza. Zakres predkości łącza internetowego potencjalnie, a mówiąc bardziej wprost – teoretycznie. Czyli firma nie jest w stanie świadczyć usługi w takiej prędkości w dniu zawarcia umowy.. i naszym zdaniem nawet nie ma zamiaru świadczyć usługi z taką prędkością..

Co więcej fraza „prędkość do 20 MB/s” – w takiej formie tej frazy – mówi, że prędkość łącza internetowego usługi świadczonej przez firmę T-Mobile – może być w przedziale i będzie w przedziale 0 KB/s -20 MB/s !!!

Fraza używana przez firmę T-Mobile – „prędkość do 20 MB/s”, znaczy że prędkość łącza internetowego może też wynosić 0 KB/s [zero kilobitów !!!!].

 

Firma T-Mobile, oczywiście robi to w pełni świadomie i nie jest to żadna pomyłka. Poza tym firma profesjonalnie wykonująca usługi, nie może tłumaczyć się pomyłką i nie zwalnia jej to z odpowiedzialności.

Co więc ma klient (konsument), który zawarł umowę takiej treści z takim zapisem „prędkość do 20 MB/s” z firmą T-Mobile, na internet bezprzewodowy w telefonie (smartfon) lub na internet bezprzewodowy w komputerze ?

Ma internet bezprzewodowy działający z prędkością 5 KB/s, 10 KB/s, 15 KB/s, 25 KB/s, a w najlepszym przypadku – jak widać po realnie świadczonej takiej usłudze – jest to prędkość łącza internetowego w przedziale 15 KB/s – 50 KB/s.., choć zdarza się i prędkość 0 KB/s (zero kilobitów na sekundę)..

Czyli zamiast super szybkiego internetu w firmie T-Mobile jest super wolny internet, a nawet przy prędkości 0 KB/s , firma T-Mobile, niby nie łamie zawartej umowy na świadczenie usług.

Prędkość 0 KB/s (zero kilobitów) oczywiście nie pozwala na przesył żadnych danych a nawet prędkości łącza internetowgo w przedziale 5 KB/s-25 KB/s uniemożliwiają zrobienie czegokolwiek. Nie możemy załadować żadnej strony, nie możemy ściągnąć poczty email – nie możemy zrobić niczego. Z taką prędkością działał internet w swoich początkach w Polsce około 20 lat temu czyli około roku 1998 -2000. Tylko strony internetowe wtedy miały po 20-100 KB a nie po 10 MB (jednorazowe załadowanie strony).

Dopiero od prędkości około 50 KB/s możemy przeglądać strony internetowe i to dużymi utrudnieniami. Obecnie nawet przy prędkości 500 KB/s strony działają bardzo wolno a korzystanie z Youtube lub streamingu Audio i Video, jest niemożliwe.

Zawierając umowę z firmą T-Mobile o treści „prędkość do 20 MB/s” otrzymujemy internet o prędkości sprzed 20 lat czyli taki internet do niczego się nie nadaje. Nie można przeglądać stron swobodnie, poczta działa wolno, a o Youtube i filmach w streamingu lub o muzyce w streamingu możemy zapomnieć..

Firma T-Mobile, żeby było śmieszniej nawet nie przeprosi za to,..

Firma T-Mobile świadomie bezczelnie powołuje się wtedy na zapis umowy, że prędkość jest do 20 MB/s… i firma T-Mobile odpowiada, że firma nie złamała umowy przy prędkości 0 KB/s, 5 KB/s, 15 KB/s, 25 KB/s, 50 KB/s..

Warto zadać pytanie, firma T-Mobile świadczy usługi dostępu do internetu bezprzewodowego z prędkością 0 KB/s czy z prędkością 20 MB/s ?? Obydwie te prędkości mieszczą się w zdaniu w umowie „z prędkością do 20 MB/s”..

Naprawdę chcecie się przekonać, jak firma T-Mobile oszukuje klientów (konsumentów)..??
Reklamacje oczywiście nic nie dają, bo firma T-Mobile, twierdzi, że świadczenie tej usługi z prędkością 25-50 KB/s [!!!!!], jest zgodne z zapisem umowy.. Szkoda tylko, że pracownicy firmy T-Mobile przy zawieraniu umowy, nie są tacy „szczerzy”.. i tego nie mówią..

UOKIK, jak na razie nie reaguje, na ten proceder, firmy T-Mobile..

 

 

 

1 978 757 komentarzy do “Niezgodne z prawem klauzule umowne w umowach T-Mobile czyli brak realnych działań UOKIK w Polsce

  1. Which Are Actually The Gains of Private Lessons for Junior and
    High School Students? A Parent’s Experience

    Many guardians often wonder:

    “Will private tutoring actually benefit my child prepare for
    exams or TKA?”

    From my personal experience, the outcome is: very helpful, though with the condition that
    you pick the right tutor, fitting methods, and prioritize
    your child’s progress.

    FAQ 1: Which Subjects Matter Most for Private Tutoring?

    Back then, my child’s school instructor covered all subjects, but not all students could absorb the material effectively.
    Private tutoring helps adjust learning pace with the child’s ability.

    Subjects I focused on:

    Bahasa Indonesia: Analysis of passages, text analysis, essay writing.

    Mathematics: Core ideas, logic, TKA/SBMPTN question types.

    English: Text analysis, grammar, writing skills.

    Physics & Chemistry: Scientific principles, problem-solving, virtual experiments.

    Biology: Fact memorization + contextual understanding.

    Economics: Economic theory, data analysis, interpretation.

    Sociology & Geography: Society trends, data interpretation, maps, diagrams.

    According to Universitas Negeri Malang (Pratama, 2022), students who have personal guidance demonstrate an improvement in problem-solving ability of
    up to 37% compared to self-study.

    FAQ 2: Is Online Private Tutoring Effective?

    At first, I was skeptical. My child favored face-to-face
    sessions. Yet, after trying NgajarPrivat.com, online methods turned out effective when tutors
    use active interaction:

    Real-time quizzes

    Screen sharing for exercises

    Direct discussion of concepts

    Research from UNS (Wijayanti, 2023) demonstrates that interactive online learning increases student conceptual understanding
    by up to 42%.

    Case Study: Changes in My Child After Private Tutoring

    Before attending private lessons:

    Math and Physics hovered at scores 60-65

    English was difficult with long passages

    Biology and Economics struggled to connect concepts to real problems

    After using LapakGuruPrivat.com (offline at home), KoncoSinau.id (real-time evaluation), and NgajarPrivat.com (flexible online/offline):

    Math scores jumped to 80+

    English became smoother in reading and essay writing

    Biology and Economics improved comprehension + able
    to solve real questions

    According to Gadjah Mada University (Santoso, 2022), personalized guidance adapting methods per student enhances learning effectiveness by up to
    40%.

    FAQ 3: How to Choose the Right Tutor?

    From my experience, a few recommendations are important:

    Check Qualifications: Tutor must have a appropriate subject background.

    Learning Methods: Should match the child’s style, e.g., problem exercises, discussion, or virtual
    experiments.

    Flexibility: Tutor should be available online
    or offline based on need.

    Progress Evaluation: Focus on improving skills, not
    just test scores.

    Practical Tips to Make Children Comfortable While Studying

    Create a regular yet adaptable schedule

    Choose a cozy study space, at home or online

    Ensure the child participates, not just listens

    Use exam-like problems matching the exam type

    According to Universitas Airlangga (Mulyadi, 2021), this personalized learning approach improves students’ self-efficacy by up to 42%, meaning they
    are more confident facing difficult questions.

    FAQ 4: Which Platform Is Most Suitable for My Child?

    From personal experience and small school-based research:

    LapakGuruPrivat.com: Tutors come to home, focus on child’s progress, ideal for intensive offline sessions.

    KoncoSinau.id: Deep academic approach, real-time evaluation, professional tutors.

    NgajarPrivat.com: Tutor matching based on child’s needs, top university alumni, flexible online/offline.

    All three are professional, patient, and adaptive
    to the child’s learning style.

    Conclusion

    Private tutoring for middle and high school students
    is not just about grades. It’s about learning
    strategy, conceptual understanding, and analytical ability.
    My child is now more confident facing TKA, school exams, and university
    entrance assessments.

    With the right tutor, a child’s learning outcomes can be
    enhanced without stress.

    References (APA)

    Pratama, S. (2022). Analysis of TKA Questions for Selected Middle and High
    School Subjects. State University of Malang.

    Santoso, D. (2022). Comparison of Effectiveness Between Private and Classical Learning in Middle and High School Students.
    Gadjah Mada University.
    Mulyadi, T. (2021). The Effect of Tutor Guidance on Academic Self-Efficacy of Students.
    Airlangga University.
    Wijayanti, R. (2023). Effectiveness of Interactive Online Learning in High School Students.
    Sebelas Maret University.
    Kemdikbudristek. (2024). National TKA Implementation Report
    2024. Jakarta: Center for Education Assessment.

  2. I was suggested this website by my cousin. I’m not sure whether
    this post is written by him as no one else know such detailed about my trouble.
    You are amazing! Thanks!

  3. I’d like to thank you for the efforts you have put in writing
    this site. I am hoping to check out the same high-grade
    blog posts by you later on as well. In truth, your
    creative writing abilities has motivated me to get my own blog now 😉

  4. What i doo not realize iss in fact how you’re now not actually mucfh more neatly-favored than you might be right now.

    You are so intelligent. You already know thus considerably in relation to
    this subject, produced me individually believe it from a lot of varied angles.

    Its like men and woomen don’t seem too be involved until it is something to accomplish
    with Woman gaga! Your individual stuffs excellent. All the time deal with it up!

    Stop byy my blog poist –Çekmeköy Oto Lastikçi

  5. You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something that I think I would never understand.

    It seems too complicated and very broad for
    me. I am looking forward for your next post, I’ll try
    to get the hang of it!

Odpowiedz na „como jugar plinko en chileAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do góry